nOw I'm AlivE!~

there are several things dat we can't share wiz others....and there are several things dat we should share wiz others,wink*

this time, i chOse to share it~

alhAmdulillah....I am back to normal~ after passed all d test from Allah for a quite long time, there is nothing I will regret for...b'coz I owayz noe dat, setiap perkara yg terjadi pasti ada hikmah yg tersembunyi, hanya masa yg menentukan bila kita akan tahu apakah hikmah itu sebenarnya....:))

dan Allah xkan pernah menguji hamba-Nya dengan dugaan yang x mampu digalas~ setiap dugaan itu adalah sebagai tanda kasih dan sayangnya Allah pada hamba-Nya dan sbg satu ujian & cabaran buat manusia utk mengenal tahap keimanan yg hati kt miliki...

juga sebagai peringatan utk kita kembali dekatkan diri pada-
Nya seandainya kita telah jauh berlayar di lautan dunia....

tak dpt aku ungkapkan.....betapa aku mensyukuri kerana aku masih disayangi-Nya, dengan setiap dugaan yg aku lalui, setiap detik itulah aku mendekatkan diri dengan-Nya.....sedang lautan dunia bergelora mengempas pantai yang berpasir, hati aku tenang.....~

tenang berada di dlm kapal yg belum tentu selamat ke tepian....dengan ajaran Quran dan sunnah,
aku berlayar dengan penuh kesabaran...
tidak seperti diriku yg sering kali terburu-buru 1 ketika dulu, kini aku lebih tenang.....:)

sepertinya perlayaranku di lautan dunia ini masih jauh tak terlihat penghujungnya, kerana lautan itu luas terbentang...mungkin satu ketika aku terlalu asyik mencari "emas" semasa berlayar, sedang aku lupa sesungguhnya kapalku juga punyai 'emas' di dalamnya...sehingga aku tersedar, andai terlalu byk 'emas' yang aku kutip, akan semakin tenggelam aku di lautan dunia......

aku akan pergi meninggalkan kapal ini satu masa nanti, kembali ke tanah asal kejadian~ namun aku x mahu tenggelam dgn 'emas' dunia...kerana aku ingin pergi menghadap-Nya yang Maha Pencipta bersama IMAN dan ILMU yg penuh di dada......~agar aku mampu beroleh nikmat syurga yg tiada tandingannya~

nOw I'm AlivE!~


to noe dat I should move on...to d next stage of life....and there is no reason for me to stop here, time is sO precious....~ everything I left behind, would be my memory to remember with....owayz gonna b my teacher so dat I can be better than be4....to pursue my dreams, to achieve my goal.....which is
:: happiness in d world and HEAVEN in d hereafter ::

datz all I needed, to be loved by somebody, and to give love to somebody who love me of coz....agar hidup ini saling melengkapi demi kasih dan cinta pada Ilahi~